Algemene voorwaarden
Door deze website te bezoeken en/of een bestelling te plaatsen, gaat u akkoord met de algemene voorwaarden van Di Loco. Lees deze voorwaarden zorgvuldig door voordat u een bestelling plaatst. Als u niet akkoord gaat met deze voorwaarden, raden wij u aan om deze website niet te gebruiken.
Toepasselijkheid & voorwaarden
Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten met jou als consument (consument: iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, een overeenkomst op afstand sluit om op de markt gebrachte producten of diensten te verwerven of gebruiken).
Wij leveren enkel in België en Nederland. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling alsnog weigeren.
Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een minderjarige een bestelling heeft geplaatst, kunnen we deze bestelling alsnog weigeren.
Je kan onze algemene voorwaarden steeds terugvinden op onze website. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene voorwaarden. We vragen je echter nog een keer om uitdrukkelijk te bevestigen dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen en goedgekeurd wanneer je een bestelling plaatst.
Ons aanbod en jouw bestelling
Als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod.
We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd zodat je een goede beoordeling kan maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen. Vergissen is echter menselijk en als we ons overduidelijk vergist hebben, zijn we niet verplicht om alsnog te leveren.
Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien geef je je contactgegevens, leveringsgegevens en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering: levering aan het adres van uw keuze. Bij de laatste stap krijg je een overzicht van je bestelling, aanvaard je onze Algemene Voorwaarden en bevestig je je betaling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift “bestelling met betalingsverplichting”.
Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden de volgende betaalmiddelen: debetkaart, kredietkaart en PayPal. Als de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt. Bij mogelijke stockproblemen kan het zijn dat we de bestelling helaas alsnog moeten annuleren. Wij zien ons dan verplicht om het reeds betaalde bedrag terug te storten aan de consument.
Herroepingsrecht
Als je goederen of diensten bij ons koopt, heb je gedurende 7 dagen vanaf de levering of het sluiten van de overeenkomst het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden. Je kan je bestelling dan terugsturen (de kosten hiervoor betaal je zelf en is op eigen risico) of terugbezorgen in onze winkel.
Als je je bestelling per post retourneert, storten we je binnen de 30 dagen nadat we je bestelling teruggekregen hebben, de volledige aankoopprijs ervan terug.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.
Tijdens de eerste 7 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen zoals hierboven omschreven, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt moet dit, indien mogelijk, gebeuren samen met de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking en rekening houdend met onze instructies hieronder.
Wij nemen geen goederen terug die:
- De beveiliging of verzegeling hebben verbroken.
- Gedragen of gewassen zijn.
- Sporen van gebruik vertonen.
- Accessoires of onderdelen missen.
- Waarvan de prijsetiketten ontbreken.
Ook cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd worden.
Het herroepingsrecht is niet van toepassing als de etiketten van de winkel niet meer correct aanwezig zijn.
Je moet de goederen naar ons terugbrengen binnen 7 dagen na levering en nadat je ons hebt laten weten dat je de overeenkomst wenst te herroepen.
Prijs
Tijdens de periode die we in ons aanbod vermelden, wijzigen onze prijzen niet, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.
Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten. Je komt dus nooit voor verrassingen te staan.
We rekenen bovenop de prijs van jouw bestelling wel altijd verzendkosten aan van 10,- euro binnen België voor bestellingen onder de 250,00 euro. De verzendkosten naar Nederland bedragen 19,- euro voor bestellingen onder de 250,00 euro. Als we in individuele gevallen beslissen om te leveren aan landen buiten de EU, zijn de leveringskosten ten laste van de koper. Het bedrag hiervan wordt meegedeeld na aanvraag van de koper.
Betaling
Wij kunnen enkel een betaling via de betaalmodules op onze webshop aanvaarden. Dit zijn de betaalmiddelen die aangeboden worden door onze payment provider Shopify Payments (Visa, MasterCard, Maestro en Bancontact).
Om een veilige online betaling te garanderen en de veiligheid van uw persoonlijke gegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens gecodeerd met SSL-technologie over het net verzonden. Om met SSL te betalen, hebt u geen speciale software nodig. U kunt een beveiligde SSL-verbinding herkennen aan het “slotje” in de statusbalk van uw browser.
Conformiteit en garantie
Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan jouw bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je mag hebben, rekening houdend met de specificaties van het product. Uiteraard garanderen wij ook dat onze goederen voldoen aan alle op het moment van jouw bestelling bestaande wetten.
Daarnaast geldt voor goederen die je bij ons koopt een wettelijke garantie van 2 jaar. Dit betekent dat bij defecten of gebreken aan het product, die zich voordoen binnen de 2 jaar vanaf de levering, wij het product kosteloos repareren of vervangen.
Voor zover mogelijk en redelijk, heb je de keuze tussen reparatie of vervanging. Alleen wanneer de reparatie of vervanging buitensporig zou zijn of onmogelijk is, heb je het recht om een prijsvermindering of een ontbinding van de koopovereenkomst te vragen.
Indien het gebrek of de schade het gevolg is van verkeerd gebruik, nalatigheid of slijtage, valt dit niet onder de garantie. Om een beroep te doen op de garantie, dien je een aankoopbewijs voor te leggen. De garantie is niet overdraagbaar.
Levering en uitvoering
Alle goederen en diensten worden geleverd op het door jou opgegeven adres. Wij bezorgen binnen België en Nederland. Als je een ander leveringsadres opgeeft, kan dit resulteren in een weigering van de bestelling of extra kosten.
De levering van producten gebeurt binnen een redelijke termijn. Als wij niet tijdig kunnen leveren, stellen wij je hiervan op de hoogte en kan je akkoord gaan met een nieuwe leverdatum of de overeenkomst kosteloos ontbinden. In geval van ontbinding betalen wij je binnen 30 dagen terug.
Onze zendingen zijn steeds verzekerd tot op het moment van levering. Je bent verplicht om zichtbare gebreken onmiddellijk aan ons te melden. Verborgen gebreken moet je binnen een redelijke termijn na ontdekking melden.
Overmacht
In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze contractuele verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten zolang de overmachtsituatie duurt, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden. Omdat er sprake is van overmacht zijn wij hierbij geen schadevergoeding verschuldigd aan jou.
Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stockproblemen, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.
Intellectuele eigendomsrechten
Onze website, logo's, teksten, foto's, namen en al onze communicatie in het algemeen zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.
Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto's namen, teksten, logo's, kleurencombinatie, etc. niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
Klachtenregeling en geschillen
Wij hopen uiteraard altijd dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via de contactgegevens vermeld in artikel 1 tijdens de onderstaande openingsuren:
- Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van half 10 tot half 1 en van half 2 tot 18.00uur.
- Zaterdag van half 10 tot 18.00uur.
Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing. Als om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van deze algemene voorwaarden in de eerste plaats worden teruggegrepen naar Boek VI van het Belgische Wetboek van Economisch Recht.
Bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Di Loco is bereid om een geschil op te lossen via een alternatieve geschillenbemiddeling hetzij via bemiddeling of arbitrage.
Als consument heb je ook de mogelijkheid om het geschil buiten de rechtbank op te lossen. Je kan hiervoor terecht bij de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Zij is bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Ze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. Je kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: consumentenombudsdienst.be/nl.
Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: ec.europa.eu/odr.
Diverse bepalingen
Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden onwettig, nietig of voor enige andere reden niet afdwingbaar zou zijn dan zal deze voorwaarde geacht worden te kunnen worden afgescheiden van deze Algemene Voorwaarden en niet de geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen beïnvloeden.
Deze algemene voorwaarden vormen de volledige overeenkomst tussen Partijen met betrekking tot de erin opgenomen materie.
Laatst bijgewerkt 23 november 2024